Slik fikk strømselskapet blant landets mest lojale kunder i 15 år

Sterk Kommunikasjon begynte samarbeidet med Fredrikstad EnergiSalg allerede i 2002. Den viktigste målsettingen med markedsarbeidet var å holde på de lokale kundene, og få tilbake de få de mistet. Hvordan? Ved å forstå hva strømkundene egentlig bryr seg om.

Hva vil strømkundene ha - egentlig?
Å ha strøm i kontakten, er noe vi nordmenn tar for gitt. Og det finnes ikke kvalitetsforskjell på strøm. Strøm er strøm, liksom. Samtidig er folk flest nesten like engstelig for strømprisen som for boligrenta. Til tross for dette er ikke strøm noe vi ønsker å bruke tid og krefter på. Så hva skal strømleverandøren gjøre for å holde på kundene? Svaret ligger i tillit. Tillit til at strømleverandøren sørger for at du som kunde til enhver tid kan senke skuldrene, vel vitende om at strømleverandøren tar vare på deg - og alltid gjør det beste utifra hvordan strømmarkedet er.

Landets eneste “strømvalg”
Prosessen med å arrangere “strømvalg” startet. En kampanje i mange kanaler ble kjørt i gang, der kundene måtte velge bort standardavtalen som nesten alle nordmenn lå på. Dette var nemlig en avtale som kun var fordelaktig for strømselskapene - ikke for kundene. Strømkundene kunne velge om de skulle gå for “BoligStrøm Basis” eller “BoligStrøm Aktiv”. Begge deler var basert på forvaltning på kraftbørsen, men med ulike tidshorisonter. “Strømvalget” resulterte i en aktiv deltakelse fra kundene på over 80%.

Betalte tilbake 45 millioner til strømkundene
De nye strømavtalene ble en suksess. Fredrikstad EnergiSalgs innovative strategi om å kjøre aktiv kraftforvaltning for privatkundene, resulterte i en kjempegevinst for kundene allerede første år. 45 millioner kroner ble tilbakebetalt til strømselskapets privatkunder dette året og de fikk landets desidert laveste strømpris. En flying start for det videre lojalitetsbyggende markedsarbeidet.

45 millioner kroner ble tilbakebetalt til strømselskapets privatkunder dette året og de fikk landets desidert laveste strømpris.

Vi er reklamebyrået som er sterk på kraft
Sterk Kommunikasjon har gjennom 20 års tett samarbeid med Fredrikstad EnergiSalg og senere Hallingkraft og Hafslund Strøm, opparbeidet en inngående forståelse av strømmarkedet i Norge og hva som påvirker strømkundene.

Forrige
Forrige

Et magasin for alle som er opptatt av interiør og som vurderer ny peis eller ovn

Neste
Neste

Contura benytter Sterk Kommunikasjons kunnskap om peisbransjen